vrijdag 15 juli 2022

Men maakt zich druk

Hoewel men zich erg druk maakt over ons milieu, zie ik al te vaak toestanden die mij iets anders zeggen. Zo maakt ons landje graag ophef over het Amazone gebied of andere streken op de wereld, waar houtkap plaatsvindt. Ontbossing mag immers niet! Maar als er dicht bij huis enorme bosbranden woeden, zoals nu in Zuid Europa, dan zie ik ons landje niet haastig blusmaterieel en/of mannetjes naar de plek des onheils sturen om de die bossen te beschermen. En dan heb ik het nog niet eens over de luchtvervuilende rook, die dergelijke branden genereren. Nee, dan kijkt men toe en zucht men hooguit. Zelf staat ons landje hoog genoteerd wat betreft houtkap. We maken ook gebruik van biomassa centrales, die niet alleen bomen vreten, maar ook het milieu vervuilen. De uitstoot is vele malen vuiler dan die van een kolencentrale. Zo'n biomassacentrale is een soort van legale, gecontroleerde bosbrand. Zo woeden er hier meer dan 200, veroorzaakt door de quasi linkse natuur en milieu liefhebbers. Die centrales dragen ook bij tot opwarming van de aarde, vanwege de uitstoot. Voor mij is het een voorbeeld van niet gemeende bezorgdheid over ons milieu. Het is gewoon politiek gezeur. Want wie gaat er nou vanwege een Klimaatakkoord een biomassacentrale gebruiken?
Hetzelfde geldt voor de e-cars. Hoe wil men e-cars bouwen zonder gebruik te maken van fossiele brandstof? En wat te denken aan de bouw en het onderhoud van windturbines? Die hebben afgezien van de fabricage en installatie ervan ook allerlei soorten smering nodig.