zaterdag 23 juli 2022

Helder ziende

De kleine Luuk vroeg mij waar onze bus was. Toen ik hem had uitgelegd, dat ie kapot was en daarom verkocht is, zie ie dat we maar een nieuwe moesten kopen. Opa zei toen, dat zo'n bus heel veel geld kost. Luuk zweeg daarna.
Weer thuis kwam Luuk met een papiertje naar mij. Hij zei dat hij er veel geld opgeschreven had. "Om een nieuwe camper te kopen", zei de kleine man. Opa werd er helemaal stil van.
De Matrix keek ondanks mijn handmatig polijstwerk niet bepaald helder uit z'n ogen. Al dat plastic gedoe van tegenwoordig vereist meer onderhoud. In plaats van geraniums te gaan kopen om erachter te gaan zitten, ben ik maar naar de loods gereden. Ook omdat de brandstofprijs vandaag wat lager is. Als Oranje speelt is er extra korting, al heb ik het idee dat het puur prijspsychologie is. Dus twee vliegen in één klap. Bij de loods ben ik met een poetsmachine aan de slag gegaan. Tegen de tijd dat ik daar een lam handje van kon krijgen waren de beide lampen weer als nieuw. En wat een verschil. De Matrix kijkt nu zeer helder uit z'n ogen.
Ik heb gelijk maar de ietwat roestige ruitenwisserarm aangepakt. Ontroest, roestomvormer / primer erop en daarna zwart gelakt.

met een knipoog