maandag 16 mei 2022

Voordat het onweer losbarst

Vanmorgen heb ik om het huisje wat ongewenst groen verwijderd. Aan de westkant zag ik al een donkere lucht verschijnen. Niet dat ik me dan ga haasten hoor. Zeg, het is maandag en ik ben met pensioen. Vorige week werd mij gevraagd of ik maaltijden van Tafeltje dekje wil gaan bezorgen. Hallo, ik verveel  me niet! Trouwens, zo'n activiteit staat onder tijdsdruk. Daar mag ik helemaal niet aan beginnen. Afgezien daarvan heb ik geen zin in het aanhoren van klagers over het 'slechte' eten. Ik ben slechts de brenger ervan. Nee, niets voor mij. Geen tijdsdruk en geen gezeur aan mijn hoofd.
Toen ik op de fiets naar Kampen reed vanwege een afspraak bij de brillenboer, voelde ik ook de tijdsdruk. Ik was extra vroeg van huis gegaan, om die druk te verminderen. Desondanks voelde ik hem wel. Dat is heel anders als we op vakantie gaan. Dan is de houding : we zien wel waar en hoe laat we ergens terechtkomen. Ik kan onderweg op elk moment een pauze inlassen. Dat is lastiger wanneer ik aan tijden gebonden zou zijn. Als ik na een afspraak weer richting huis ga, dan ben ik redelijk ontspannen. Dan heb ik enkel last van de naweeën van de heenreis.
Zo'n klusje als vanmorgen is daarom erg fijn om te doen. Geen tijdsdruk en geen gezeur.