dinsdag 31 mei 2022

Anders dan ik doe

In een van de volkstuintjes hier, is iemand een schuurtje aan het bouwen. Het geraamte staat er al. Er worden geïmpregneerde balkjes gebruikt van plm. 7x7 cm. Ik vind het altijd interessant om naar bouwactiviteiten te kijken. Ook om eventueel zelf ideeën op te doen.
In dit geval viel mij de constructie op. Ik miste stevigheid. De constructie die nu staat bestaat uit vier vierkanten. Ik weet niet beter dan dat dergelijke constructies extra verbindingen krijgen in de vorm van diagonalen, om te voorkomen dat het geheel 'omvalt'. In soortgelijke constructies heb ik als versteviging soms ook multiplex driehoeken op de hoeken geplaatst. In deze constructie zie slechts twee extra verbindingen aan de voorzijde. Links onder en rechts boven zijn korte balkjes in de hoeken geplaatst. Ik ben natuurlijk geen timmerman en misschien is de bouwer dat wel. En er zijn immers veel wegen die naar Rome leiden. Als de boel eenmaal dichtgetimmerd is, dan is het geheel natuurlijk een stuk steviger.