dinsdag 24 mei 2022

Olie op het vuur

Niet alleen wat de oorlog in Oekraïne betreft, ook hier in eigen land gooit deze regering olie op het vuur. Op het vuur van het enorme woningentekort en die van de maatschappelijke verdeeldheid. Deze regering wil gemeentes dwingen 'vreemden' woonruimte aan te bieden. Ergo, Nederlanders die al jaren wachten op een woning moeten plaatsmaken voor buitenlanders. Dat kan toch niet? Ik vrees dat met dit soort dwingelandij mensen een hekel gaan krijgen aan buitenlanders. Die geluiden hoor ik hier soms al. Als ik zie wat voor fraaie en grote woningen vreemden hier in de schoot geworpen krijgen, dan krab zelfs ik achter mijn oor. Ze hebben grote tuinen, waar ze niets mee doen. Afgezien van het kweken van ongewenst groen, wat niet leuk is voor de buren. Omwonenden klagen over de zaden van o.a. de paardenbloem die in hun tuinen terechtkomen. In het dorp zijn hier en daar al vormen van verpaupering te zien.
In veel gevallen wordt de huur door de Nederlandse belastingbetaler opgehoest. Zij betalen zodoende voor een fraaie woning, die ze zelf ontberen vanwege het tekort. Weer een voorbeeld waarin de overheid haar eigen fouten afwentelt op de burgers. Laten we eerst de problemen in eigen land oplossen, in plaats van ze te vergroten.