vrijdag 13 mei 2022

Voorbereidingen

De voorband van mijn fiets is nog hard. Je weet maar nooit. Als dat niet het geval geweest zou zijn, had ik een nieuwe gekocht. Vandaag ben ik begonnen met het voorbereiden van de bus voor een nieuw kampeerseizoen. Vanwege het coronabeleid hebben zich de afgelopen 2 jaar weinig mogelijkheden voorgedaan. We zijn wel een paar keer weggeweest, maar aanzienlijk minder dan de plannen waren.
Ik heb de bankkussens weer van zolder gehaald en de gordijnen. De wintergordijnen (type douchegordijn) heb ik vervangen door de verduisterende exemplaren. Het bed wordt dusdanig voorbereid, dat we alleen de lakens, kussens en dekens erop hoeven te doen. Die zouden desnoods los meekunnen, om op de camping alsnog ons bed op te maken. Voor de rest is het de boel even nalopen en dan hoeven we enkel onze bagage, etenswaren en beddengoed erin te doen. En natuurlijk onze fietsen op de drager. O ja, een Friese teef met haar bagage en kar moeten dan ook nog erbij. Ik heb die kar trouwens afgelopen week ook nog even gecontroleerd en gelucht. Hij staat buiten het seizoen in het schuurtje. O ja, ik kan natuurlijk de trekhaak op mijn fiets testen. Samen met Fenna, voor het gewicht. Doet die teef ook eens een keer wat nuttigs.