woensdag 18 mei 2022

Brown Sugar

Het begin van de jaren 70 was tamelijk woelig aan de Splinterlaan in mijn geboortedorp. Een aantal gezinsleden (twee broers en een zus) verlieten de ouderlijke woning. Ze waren getrouwd en/of gingen op zichzelf wonen. Onder hen een jong stel met een baby. Van de ooit zeven thuis bleven er nu nog maar drie over, waaronder ik als oudste. Het betekende wel, dat ik mijn eigen kamer kreeg. Dus verkaste ik van de zeer kleine zolderkamer met het dakraampje naar een grote slaapkamer aan de achterkant van de hoekwoning. Die richtte ik in als zit- / slaapkamer. Compleet met stereo-installatie en een tv die twee zenders kon tonen : Ned 1 en Ned 2.
Op die kamer heb ik de tijd doorgebracht voordat ik eind 1975 ook de woning verliet. Mijn jongere broer was ook fan van The Rolling Stones. En dus klonk in die beginjaren ook Brown Sugar geregeld in het huis.