woensdag 25 mei 2022

Sprakeloos

Eerlijk gezegd wist ik niet wat ik hoorde, toen er verteld werd over de basisschool in Texas waar 19 kinderen en twee volwassenen doodgeschoten en anderen gewond geraakt zijn. Daar kan ik heel erg boos over worden. Nog niet zo lang geleden haalde ik wat cijfers aan over het vuurwapengeweld in Amerika. Wat moet iemand met een automatisch geweer in huis? En dan niet één, maar heel veel. Die mensen zijn wat mij betreft knetter gek. Hoe vaak gebeurt het dat iemand na of tijdens een ruzie een vuurwapen trekt? Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Een verschijnsel dat ook hier opgedoken is.
Dat iemand van 18 jaar gelijk over dergelijke wapens mag beschikken is ook idioot. Hier mag je op die leeftijd niet eens een zware motorfiets rijden. Voorstanders van vuurwapenbezit roepen dat niet het wapen, maar de mens de oorzaak is van zoveel slachtoffers. Dat is natuurlijk zo. Voor mij bewijst het weer, dat veel Amerikanen agressief gedrag vertonen, waarbij het gebruik van vuurwapens heel normaal is. Zo komt het Amerikaans leger bij mij dus ook over. Het zijn niet de wapens, maar het is de mentaliteit.