dinsdag 24 mei 2022

Small talk

Afgelopen zaterdag, toen we op het punt stonden om te gaan fietsen, sprak ik iemand. Ik ken de persoon in kwestie al wat langer, maar oppervlakkig. Ik heb hem een keer geholpen toe ie met een nukkige scooter bezig was. Op mijn (standaard) vraag : "Alles goed?" antwoordde hij dat ie last heeft van stress. O.a. om die reden volgde hij het dagelijks nieuws niet, zei hij. Ik vroeg hem wat de andere redenen waren. In het korte gesprekje bleek hij een voormalig beroepsmilitair te zijn, die vanwege zijn functie veel te maken kreeg met informatie waaronder opvallend veel 'propaganda' of fake news. Zo noemde hij het nieuws uit die hoek en sinds een aantal jaar ook uit de hoek van onze eigen nieuwsdiensten. Hij ergerde zich eraan en is toen begonnen met het zoeken naar de feiten. Zo kwam hij in veel andere nieuwsbronnen terecht. Hij noemde er een paar, die ik zelf ook raadpleeg. Zie daar plots de aansluiting. Haha! We beloofden elkaar daar eens een boom over op te zetten. Met koffie en koek.