dinsdag 1 mei 2018

Handig hoor!

Dinsdag 1 mei. Het is alweer een tijdje geleden, dat we met de camper op stap gingen. Dat was vooral te merken, toen we op de camping aankwamen. Emma en Luuk keken blij verrast toen zij oma en opa zagen. Na een praatje zijn we ons gaan installeren. Ze hebben hier betegelde terrasjes op de staanplaatsen. Erg fijn, vooral als het nart weer is. Maar onderweg begon de zon al door te breken, dus was het na aankomst gewoon droog en…. zonnig! Ik kreeg in eerste instantie de dompelpomp niet aan de praat. Ik zag al snel dat er geen 12 volt spanning aanwezig was. Dus dacht ik : “Even de hoofdschakelaar omzetten.” Dus ik op mijn buik om onder het bed in de bak de schakelaar van het 12 volt systeem op te zoeken. Zelfs met een lamp erbij kon ik dat kreng niet vinden. Toen ik daar met mijn hoofd onder het bed lag, dacht ik even rustig na. Toen schoot me te binnen, dat ik de elektriek veranderd had. Dat had ik gedaan, zodat ik veel gemakkelijker bij de hoofdschakelaars van de 230 en 12 volt circuits kon komen! Haha! Ik heb beide toen naar een kastje boven het bed verplaatst, zodat ik niet meer op mijn buik hoefde te gaan liggen! Ach ja, het kan verkeren. Ik heb meer veranderingen aangebracht om het ons gemakkelijker te maken. Ik had ze toen beter even kunnen opschrijven. De handige opbergplekjes in de camper waren we dus ook vergeten. Handig hoor! Fenna gaat vannacht in haar eigen hutje slapen. De opvouwbare canvas bench past mooi tussen de beide voorstoelen, of wel haar vaste plekje. Vanmiddag heeft ze samen met haar nichtje  Lilly in het bos gewandeld. Na een weerzien, als pups hebben die twee elkaar al eerder ontmoet en met elkaar gespeeld, dat vrij rustig verliep zijn Robert en ik met de honden gaan wandelen. Beide honden en hun bazen gedroegen zich voorbeeldig. Ik bedoel, we hebben niet staan wildplassen, hebben niet in bomen geklommen en hebben de honden keurig aan de lijn gehouden in het verder doodstille bos. Wij zijn dus niet van die mensen, die roepen : “Ach wat maakt het uit. Niemand ziet ons.” Een kwestie van zelfdiscipline.