vrijdag 18 mei 2018

Wolf slaat weer toe?

In de provincie Groningen heeft naar alle waarschijnlijkheid een wolf weer toegeslagen. Het wildebeest heeft dit keer 5 schapen doodgebeten. Het totaal doodgebeten schapen komt nu op 11. De eigenaresse bericht :

"....vanmorgen liep ik mijn vaste rondje met de honden. Dan loop ik ook langs onze schapen. De honden reageerden ineens op een luchtje, ik keek en zag een schaap vreemd liggen met een bloedspoor. Ze was dood en aangevreten, hierna zag ik er nog enkele, vreselijk. Allemaal de keel doorgebeten en aangevreten. Politie gebeld en de dierenarts, deze heeft nog een lam verlost uit zijn lijden. Ik dacht meteen aan een wolf, een hond kan dit niet op deze manier. Het toeval wil dat er vanochtend een melding is gemaakt dat een jongen een wolf heeft zien lopen! 1 km bij ons vandaan dus......er wordt vandaag DNA verzameld en dan weten we meer. De rust is weer wat terug in de koppel maar er zijn nu lammeren die hun moeder kwijt zijn, zo erg allemaal."


Er zijn vreemde snuiters die staan te juichen bij de komst van de wolf naar ons land. Ze selecteren op dezelfde manier zoals zij die quasi vluchtelingen naar hier halen. Die beesten kennen ook geen grenzen, vreten ook je hebben en houden op, veroorzaken ook veel overlast en schade en zijn ook nog beschermd. Ze ervaren ons leefmilieu als een omgeving, waarin alles voor het grijpen ligt. Hun nut hebben ze in ons land nooit bewezen en dat zal ook niet gebeuren. Er zijn zelfs onder hen, die wolven in de Oostvaardersplassen wilden loslaten. Alsof de ellende daar nog niet groot genoeg is. Als ik met zo'n beest te maken zou hebben, dan ging de boze wolf eraan. Stiekem. Nee, geen stenen in de buik en dan het water in, maar in zeer besloten kring begraven. Het zijn zeer fraaie beesten. Maar dan wel in een omgeving waar ze thuishoren.