zaterdag 19 mei 2018

Gedroogde groenten

Omdat de vestiging van Xenos hier gaat sluiten, wordt de tent leeggemaakt. Alles weg met 50% korting! Ik ben door wat miezerig weer op de fiets naar die winkel gereden. Het was behoorlijk druk in de winkel, maar ik ben toch maar naar binnengegaan. Ik ging speciaal voor de gedroogde groenten. Tussen al die graaiende vrouwen door, ben ik tot vlakbij de kassa naar de etenswaren gezwoegd. Ik zag enkel een schap met één bak waarin zakjes met gedroogde bamigroenten lagen. Bamigroenten hier zijn niet de bamigroenten, dus las ik even op de verpakking wat er wel in dat zakje gedaan is. De inhoud van 100 gram is volgens de beschrijving (en dat zal ik dan maar geloven) blanke ui, prei, wortel en rode paprika. Dus geen kool en geen taugé, kortom geen echte bami groenten wat mij betreft, maar zodoende wel geschikt om in andere gerechten te gebruiken. Zoals in de pastasaus, de nasi goreng en misschien zelfs in de sajoer of een omelet. Ik weet nog niet hoe het na weken in lauw water eruitziet. Dat spul is dus meer een algemeen inzetbaar; multifunctionele groenten. Als we met vakantie zijn, doen we niet zo moeilijk en gedragen we ons op het gebied van koken soms schaamteloos creatief. Haha! Met zo'n zakje en desnoods balletjes uit een blikje kan ik ook iets lekkers op tafel toveren, hoor. Dat gedroogde spul is dus handig om erbij te hebben. En... het scheelt weer aan ruimte en gewicht. Ik hoefde nu slechts 70 eurocent per pakje te betalen. De helft dus.
Ik heb er vier van gekocht, omdat ze maar tot in oktober van dit jaar te gebruiken zijn.