maandag 14 mei 2018

Aanval mislukt

Vanmorgen heb ik weer een aanval ingezet op de vastgeroeste bout en moer van het rechter bladveer. In een laatste poging de vastgeroeste moer los te krijgen, heb ik de steeksleutel van een verlengstuk voorzien. Hoopvol zetten ik kracht, maar de moer bleef vastzitten. Het lukte mij wel de wagen een stukje omhoog te tillen. Als de bus volgende week naar de APK gaat, mag de garage een poging wagen. I rest my case. Na de mislukte aanval heb ik me even uitgeleefd op een oude cv ketel. Die heb ik vakkundig gesloopt en op verzoek bepaalde onderdelen apart gelegd, omdat ze vrij nieuw zijn. Het komt vaker voor dat mensen hun ketel eerst laten repareren en vervolgens toch maar een nieuwe laten installeren.
De Amerikaanse ambassade in Jeruzalem is feestelijk geopend. Volgens Netanyahu betekent dit, dat Amerika Jeruzalem als hoofdstad van Israël beschouwt. Onzin, want veel ambassades bevinden zich niet in hoofdsteden. Intussen bestoken Iran en Israël elkaar. Amerika doet weliswaar erg negatief over het 'agressieve' Iran, maar wie dit Duitse overzichtje ziet, kan zelf zijn/haar conclusies trekken. Overigens, Iran heeft wel oorlog gevoerd met Irak.