woensdag 9 mei 2018

Achter de digitale geraniums

Er was nog niet eens lang geleden een tijd waarin men sprak over ouderen, die de hele dag achter de geraniums zouden zitten. De heel dag door de ruiten naar buiten koekeloeren. Dat was misschien zo, maar er waren toen ook al ouderen die nog aardig actief bezig waren.
Afgelopen decennium heeft zich een en ander veranderd. Veel ouderen zitten nu achter digitale geraniums, of wel tablets, pc's en/of smartphones. Net zoals veel anderen, waaronder heel veel jongeren. De laatsten zijn nu al achter die digi-geraniums gekropen. En dan durven ze nog iets te zeggen over ouderen. De jongere generatie doen de hele dag bijna niets anders, dan naar dat schermpje zitten koekeloeren. Gisteren zag ik een vrouw op de fiets ook zo ingespannen naar zo'n schermpje zitten kijken. Ze zag niet dat het fietspad ter plaatse een lichte bocht maakte. Ze knalde keihard tegen de stoeprand aan. Haha! Nee, ik ben niet gestopt. Daar doe ik dus niets mee. Voor ik het weet ben ik de hele dag mensen van de straat aan het oprapen. Misschien leren ze er meer van wanneer ze met hun kop tegen de straat smakken. Misschien hoor. Ik heb geen telefoon, dus ik fiets en let op. Om al die jongelui achter hun digi-geraniums te ontwijken.