donderdag 24 mei 2018

Irritant chatten

Handig hoor, winkelen via het www. Ik heb enkel geen zin in al die registraties, dus doe ik het lekker zonder. Telkens als nieuwe klant. Wat ik niet handig vind is de manier waarop men ondersteuning biedt, tijdens het bezoek en/of winkelen op een website.
Het is me al een paar keer overkomen, dat een pop-up schermpje mij vraagt of ik soms vragen heb. Ik geef toe, ik heb dan de neiging te typen : "Nee, jij dus wel". Maar tot nu toe lukt het me aardig gewoon te reageren met "Nee, dank u. Ik kijk wat rond." Net zoals in menige winkel, waar een medewerker subiet mij op de nek springt, zodra ik binnen ben.
Met zo'n pop-up Chat heb ik geen goede ervaringen opgedaan. Het lijkt of je in gesprek bent met iemand, maar dat is dus niet zo. Het is net alsof ik iemand spreek, die in het voorbijgaan even reageert of niet. Heel irritant. Dus ik druk die schermpjes meestal weg.
Maar afgelopen keer had ik toch wat vragen. Over de prijs en het verpakkingsaantal. Dus klik ik op Chat gesprek. Ik stel vervolgens mijn vraag, beleefd beginnend met "Hallo". Het duurt behoorlijk lang voordat ene Alex mij antwoord geeft. Als ik n.a.v. zijn reactie nog een vraag stel, zie ik na bijna 20 minuten nog steeds geen reactie. Dus ik type in : "Zijn wij nog in gesprek of niet meer?" Na enige tijd gewacht te hebben, besluit ik een andere site te bezoeken. Na ruim een uur kom ik terug op de eerste site. Als ik daar weer rondsnuffel, verschijnt van Alex weer het chat scherm. Met de vraag of ik soms wat te vragen heb. Als ik antwoord : dat heb ik al gedaan blijft het lange tijd stil. Dan komt opeens het antwoord op mijn voorlaatste vraag. Op de laatste Zijn we nog in gesprek of niet meer?, hoor ik niets meer. Geen "Sorry ik had het druk of "Sorry ik zat weer op de wc, want mijn vriendin heeft gisteravond weer gekookt" of "Sorry, ik moest buiten even een pakje sigaretten oproken of wat coke snuiven." Hoe dan ook, dat chatten vind ik helemaal niets. Ik kan beter tegen Fenna kletsen. Die doet tenminste nog alsof ze luister.  Als ik de chat afsluit, stuurt Alex mij na enige tijd wel weer een berichtje. Hij wenst mij een goede voortzetting van de dag. Ja, ja.