zaterdag 5 mei 2018

Gratis en voor niets

Nee, ik ben niet dood en ik ben niet ziek. We verbleven op een camping. Er was wel internet, maar ook weer niet. En dat allemaal gratis en voor echt niets. Zelfs daar werd ik niet ziek van, want alles went.
Ook op deze camping heeft men gratis Wifi. Alleen is het een kunst om op het netwerk te komen. Als ik geheel conform de beschrijving het wachtwoord ingetikt heb, komt het inlogscherm telkens terug. In dat inlogscherm staat ook vermeld, dat ik de algemene voorwaarden moet accepteren. Helaas staat in het scherm met de voorwaarden nergens een button om die voorwaarden te accepteren of te annuleren. Het accepteren van de voorwaarden is nodig om toegang te krijgen tot het netwerk, zo meldt de eerste regel. Daarin wordt ook verwezen naar een acceptatie-button, die er dus niet is. Al met al een wat vervelend systeem.  Ook andere gasten hebben problemen met het inloggen. Volgens de beheerder moet alles ‘het gewoon doen’. In het algemeen vind ik dat veel campings zich zelf onterecht op de borst slaan vanwege de aanwezigheid van gratis Wifi. In veel gevallen is het netwerk erg traag en vaak met een zwak signaal. Wifi voor niets dus. Ik betaal liever voor een goed en snel werkend Wifi, dan zo’n gratis onding van een verbinding. Tot betere omstandigheden zet ik mijn berichten tijdelijk in een Word-document.