dinsdag 27 maart 2018

Opgeruimd staat netjes

Ik waardeer de manier waarop de gemeente hier de boel op orde probeert te houden. Zo lag er al een paar dagen een oude fiets langs het fietspad. Ik heb dat ding maar in een rek bij de bushalte gezet, toen ik vanmorgen met Fenna op stap was. De fiets had twee lekke banden en zag er verder behoorlijk afgetrapt uit.
Vanmiddag zag ik dat er een label aanhing. De eigenaar krijgt een paar dagen de tijd de fiets op te halen. Zo niet, dan wordt de fiets verwijderd door de gemeente. Een soortgelijk beleid wordt bij het station gehanteerd. En het helpt. Voorheen was het daar een chaos wat fietsen betreft. Ze stonden en lagen overal. Er zijn voldoende rekken, maar veel mensen pleurden hun fiets gewoon maar ergens neer. Hopsaké! Daar is dankzij het nieuwe beleid geen sprake meer van. Rond het station oogt het netjes. Fietsen die toch op een andere plek worden achtergelaten, worden nog dezelfde dag verwijderd. Dat zal ze leren! Hoop ik...