dinsdag 6 maart 2018

Little Honda

Ik herinner me nog de advertenties van de eerste Honda auto. Volgens mij betrof het twee modellen : een soort vierkant doosje en een sportauto. Rond die tijd kocht mijn broer Joop een bromfiets van dat merk, een C310.  Een spiksplinternieuwe, met een blauw frame, crème beenkappen en een klapperende achtervering. In die tijd een moderne tweewieler met semi automatische versnellingsbak en een viertakt blokje. Bij het tanken tussen de auto's gaan staan. Prachtig! Toen Joop in militaire dienst was, heb ik een keer zijn Honda C310 gebracht, in Ede. Er was ook een ander model, de C320, die meer op een gewone bromfiets leek. Joop bezorgde een tijd lang kranten met de Honda. Rijden op die kleine Honda van mijn broer was een waar feest. Bijna net als het liedje dat over die fameuze tweewieler werd gemaakt :