donderdag 8 maart 2018

Omdat het MOET

Volgens een klacht van iemand of een clubje zijn er in de sportbonden te weinig vrouwen in het bestuur. Ja hoor, krijgen we dat gezeur weer : een vrouw omdat het MOET. Als de situatie straks veranderd is, moeten er ook zwarte vrouwen in het bestuur komen. Omdat het moet. En dan komen de lesbische vrouwen aan de beurt. En hoe zit het met vrouwen met een vluchtelingen achtergrond?  En vrouwen met een Joods geloof? Ja, het moet telkens weer een afspiegeling zijn van onze maatschappij. Vandaar dat er zich veel criminelen in besturen en directies bevinden. Nu nog vrouwen. Als vrouwen geen zin hebben in dergelijke functies, dan is het maar zo. Klaar.
Wat ook schijnt te moeten is reclame maken met homo's die elkaar zoenen. Mannen die hand in hand lopen of zo, is niet genoeg om de bevolking te laten wennen aan dit natuurlijk verschijnsel. Nee, we MOETEN dit soort beelden accepteren als normaal. Niet dat ik ooit zo'n poster van een hetero stel gezien heb hoor. Zo'n tongende homo afbeelding roept eerder meer afkeer op, dan dat hij als positief of zelfs normaal ervaren wordt. Met andere woorden, zo'n afbeelding doet meer afbreuk aan het product en de leverancier. Mij zal je dus niet in iets van Suitsupply zien lopen. Ik voel me ongewenst geconfronteerd met iets wat ik liever niet wil zien. Dus ja, flikker op weg met die poster! En begin niet over homofobie of -haat. Daar gaat het niet om.