Ik weet niet hoe lang die camping het nog volhoudt. Toen ik pas met werken begon, leerde ik dat (per saldo) zeurende klanten niet bestaan. Klanten die op- en/of aanmerkingen hebben, zijn klanten die met jou als ondernemer meedenken. Soms zijn klanten teleurgesteld of zelfs boos. Maar los daarvan gaat het om datgene wat de klant te vertellen heeft. De inhoud dus en niet de toonzetting. Zolang er maar niet gescholden wordt. De eigenaar / gastheer van bovenstaand berichtje ziet die klachten als gezeur. Het zijn dus geen tips of vragen van klanten die meedenken en die mogelijk tot verbeteringen en meer tevreden klanten zouden kunnen leiden.
Als in de doucheruimtes op campings haakjes ontbreken om de kleding op te hangen, moet ik daarover geen vragen stellen. Als ik dat toch doe ben ik een zeurpiet. Er zijn ook douches met speciale muntautomaten. Die munten zijn geregeld op. Blijkbaar leggen campinggasten een voorraadje aan. Maar je moet daar geen vragen over stellen, zoals of meneer misschien wat meer van die munten wil kopen. Je mag geen zeurpiet zijn.

Al eerder vertelde ik over het gratis Wifi. Ik kan ook iets gratis aanbieden, waar je toch niets aan hebt. Haha! Want in veel gevallen is dat gratis Wifi helemaal geen Wifi. Maar daar mag ik als betalende klant niet over 'zeuren', hè? Of is dat slechte Wifi een lokmiddel om bij de receptie rond te hangen in de hoop dat je daar wat koopt? In elk geval niet klagen over Wifi. Nee, dan betaal ik liever voor echte Wifi. En anders een Wifi signaalversterker kopen. Kost ook aardig wat.
Aan de andere kant is het voor mij allemaal heel eenvoudig. Op campings waar men vindt dat klanten zeuren, kan ik beter wegblijven. Vrolijke vakantie!