zaterdag 1 juli 2017

Hinderlijk

Voor onze trip naar Roemeniƫ heb ik wat onderdelen voor de bus geretourneerd. Ze pasten net niet, ondanks de opgave van de kentekengegevens en het motornummer. Ik las na de vakantie een antwoord, waarin om mijn bankrekeningnummer gevraagd werd. Dat heb ik keurig gegeven in de beantwoording van dat e-mail bericht. Vanmorgen krijg ik weer een e-mail, dat aan de voorafgaande geplakt zat. Daarin stelt ene Colin mij de vraag : "Mag ik uw bankrekeningnummer weten i.v.m. het terugstorten van het bedrag?" Terwijl in het bericht waarop hij antwoordt dat (IBAN) banknummer staat!
Ik heb wat kortaf gereageerd met : "Ga eerst maar mijn reactie onder jouw antwoord goed lezen!"
Ja, ik word er soms wat moe van. Mensen doen tegenwoordig zo halfbakken hun werk. Zelfs een e-mail met drie regeltjes lezen, schijnt heel moeilijk te zijn.
Zo zijn er meer bedrijven / instanties waar het lezen en adequaat beantwoorden van e-mails een heel erg moeilijk iets te zijn. Ik heb geregeld meegemaakt dat een vraag van mij niet beantwoord werd. Soms ontvang ik een heel epistel, maar een antwoord zit er dan niet bij.
Laatst werd Sonja erop geattendeerd door de apotheek, dat haar medicijn klaarlag. Ze stuurde een berichtje terug met de mededeling, dat ze op vakantie was. Een paar dagen alter ontving ze een mail met een wat dreigende toonzetting. Ze moest het medicijn binnen 24 uur komen ophalen, anders zou het teruggenomen worden. Ook hier eer een aaneengesloten bericht waarin Sonja's reactie opgenomen is. Reactie van de apotheek : "Dat hebben we niet gezien...." Neem zelf eens een pilletje, denk ik dan. Ik moet alles controleren. En dat niet alleen, ik moet ook overal verstand van hebben. Anders word ik van alle kanten bedonderd of gaat het mis. Gelukkig ben ik nooit oud genoeg om te leren. Al leer ik liever andere dingen.