zondag 16 juli 2017

Bloeddorstig

Meneer Erdogan komt mij erg bloeddorstig over. Als ik hem hoor tekeer gaan tegen zijn tegenstanders, dan schrik ik me wezenloos. Alsof het allemaal Armeniƫrs betreft. Erg hoor. Vooral omdat velen beweren dat het land tot het westen behoort en zelfs bij de EU.
Het feit dat daar veel onschuldigen in gevangenissen vastzitten (waaronder veel journalisten) en gemarteld worden, maakt voor de corrupte alcoholist J-C Juncker c.s. niets uit. Zelfs voor de corrupte Rutte c.s. niet. Ja, Rutte is ook corrupt. Soort zoekt immers soort? Dat is tijdens zijn regeerperiode meermalen gebleken. Overigens zijn veel politici corrupt. Niet alleen VVD'ers (logisch want dat zijn de mensen van het geld), ook opvallend veel PvdA mensen en zelfs SGP en SP figuren. Iedereen is op zijn of haar manier corrupt.
Toch vindt ik Erdogan erger. Hij is niet alleen op zijn manier corrupt, maar ook nog bloeddorstig.
Erger dan Balkenende c.s. ten opzichte van Pim Fortuyn? Nee, want Erdogan komt er rond vooruit.