dinsdag 25 juli 2017

Brand!

Toen Fenna mij vanmiddag uitliet, hoorde ik plotsklaps sirenes loeien. Niet van één politiewagen maar van meer en de brandweer. Ik keek leergierig om me heen en zag rook uit een tuin komen. Ik dacht eerst aan een vuurtje in de tuin en legde geen verband tussen beide verschijnselen.
Toen we dichterbij waren geraakt, rook en zag ik dat het geen gewoon vuurtje was. Het was een woningbrand!
Dichterbij gekomen, de woning (een van twee onder een kap) bevindt zich op onze thuisroute, zag ik een brandweerwagen en een paar politieauto's staan. De brandweerlieden rolden een kleine zwarte slang uit, zoals die bij kleinere branden wordt ingezet. Inmiddels stroomden meer mensen toe.
Afgaande op de afwezigheid van een ambulance, ga ik er vanuit dat er zich geen persoonlijke ongelukken hebben voorgedaan. Neemt niet weg dat het een nare gebeurtenis is.