vrijdag 2 september 2016

Werken en rusten

Gemiddeld ben dagelijks zo'n 16 uur in de weer. Ik zit niet graag stil en als het er toch van komt, word ik slaperig. In zo'n slaperige situatie zei een oudere buurgenoot nogal groots : "Je wordt oud man, je bent moe! Haha!" Meneer is ouder dan ik maar doet voorkomen alsof ie nog een stuk jonger en actiever is. Hij gaat voorbij aan het feit, dat hij zelf vaak om 10 uur 's morgens of later nog in bed ligt. Dan ben ik vaak al drie uur op.  's Middags doet meneer een tukkie op de bank. Daar doe ik dus niet aan.
Het gevolg van mijn dagelijkse routine is wel, dat ik tegen half elf 's avonds op ben. Dan roept het bed. En als ik vervolgens in mijn bed kruip, ben ik binnen tien minuten (Sonja zegt vijf) onder zeil. Al met al ben ik erg gesteld op regelmaat. Daar voel ik me het beste mee. En als ik dan op de bank of in een stoel wat indut, so what? Dat is het gevolg van druk bezig zijn. Dat liever dan indutten uit gewoonte en/of verveling.