donderdag 1 september 2016

Brevet van onvermogen

ten eigen faveure?
Keek ik toch even raar op toen ik las dat een of andere hoge piet van de Nationale politie zei, dat het bij zijn club een soort grabbelton is geworden voor wat betreft gevoelige informatie. "Als je dat weet, waarom doe je er dan niets aan?", vroeg ik me direct af. Overigens betreft het niet alleen informatie, maar ook veel goederen die door de politie in beslag genomen zijn. Ordinaire diefstal. En dan zijn er nog de vele gevallen van corruptie, tot zelfs in de OR toe. Ik las dat verplichte testen om kennis up to date te houden, ook niet gedaan worden. Weer zo'n constatering waar verder niets meegedaan wordt. Ik zou me als fatsoenlijk agent niet eens meer in zo'n uniform durven tonen. De misdragingen gaan steeds meer op een structureel probleem lijken dan op incidenten. Het begint natuurlijk al met het werven en vooral selecteren van mensen en daarna het begeleiden en controleren. Al met al plakt een politiecommandant met zo'n uitspraak zichzelf een brevet van onvermogen op.