maandag 12 september 2016

Remsporen

Ingezonden n.a.v. Hygiëne op de camping

Je hebt helemaal gelijk Willem v.w.b. het gebruik van een toiletborstel als er sprake is van "remsporen in de pot", handen wassen, enz. En wat de deur betreft: ik doe het precies zó (ha, ha). Er zijn inderdaad heel veel viespeuken onder ons maar niet alleen op de camping. Het is net of men zich geneert op het toilet te zijn geweest en als vanuit een soort gevoel van opluchting knallen! ze vaak ook nog de pleedeur achter hun kont dicht waarbij deze bijna uit zijn voegen barst. Maar waarom zou
je je generen? "Poepen moet", want wat er in gaat moet er ook weer uit, toch? "Keizer, Koning, Admiraal, poepen doen ze allemaal" was de publieke versie van een reclametekst van een toiletpapier-fabrikant. Ik maak tijdens een verblijf op een camping of in een bungalow bijna altijd een klachten-/verbeterlijstje want veel gasten klagen wel over van alles en nog wat maar nemen niet de moeite (,,pff, mij tè veel werk hoor!") om e.e.a. even netjes door te geven bij de receptie. En dan heb ik het niet over de inventarislijst van de bungalow maar over lekkende kranen, slecht werkende doucheputjes, kapotte lampjes, slecht werkende vaatwasser/wasdroger, enz. Eigenlijk moet de technische dienst periodiek zelf alles controleren maar dat werk 'besteden ze liever uit' en ze wachten gewoon af (lekker makkelijk hè, té eigenlijk). Zo heb ik eens de borderlampjes bij de toegang naar een toiletgebouw, waarvan de glazen kelken gestolen waren (ja, ja!), met plastic zakjes afgedicht omdat het ging regenen, en dit uiteraard doorgegeven bij de receptie. Ooit heb ik eens ergens geadviseerd op de binnenzijde van de toiletdeur de volgende tekst aan te brengen: ,,Doe wél, maar zie óók óm".

Fan-tilator