woensdag 10 juni 2015

Wie wat bewaart

die heeft wat. Variërend van een kleine afwijking tot een trauma. En natuurlijk spullen. Van gewoon wat tot enorm veel, zoals te zien is in het tv programma "Mijn leven in puin". Ik doe daar ook aan mee. Aan bewaren. Ik heb een mandje met allerlei ijzertroep; van planksteunen tot strippen. Restanten dus. Ik heb ook doosjes met bouten, moeren, schroeven enz. in allerlei verschillende maten. Als ik iets sloop demonteer, dan selecteer ik ook onderdelen op bruikbaarheid. Van een close in boiler houd ik wat boutjes en bedrading met kabelschoentjes over. Vraag me niet waarvoor ik die ga gebruiken. Ze vallen onder mijn "je weet maar nooit" paraplu.
te lang in water bewaard....
Vorig jaar heb ik vanwege de verhuizing al die materialen weggegeven. Dus ik ben op mijn nieuwe stek blanco begonnen. Maar zo geleidelijk aan begint de collectie weer te groeien.
Al moet ik zeggen dat mijn insteek dit keer wat gewijzigd is. Ik verzamel nu materialen, die ik kan gebruiken voor mijn geklus voor de buurtbewoners. Allemaal gratis spul, dat gratis ingezet wordt. Een mooie vorm van hergebruik. Omdat we aanzienlijk kleiner behuisd zijn, ben ik een stuk kritischer geworden met de selectie. Ik zal alles op alles zetten om te voorkomen dat die Lieke van Lexmond bij mij langskomt.