zaterdag 6 juni 2015

Iedereen een tuinstoel


schoon geborsteld
Via een kennis kreeg ik de beschikking over een drietal aluminium tuinstoelen. Er mankeerde weinig aan, maar hij wilde er vanaf. Alleen de houten leuningen zagen er verweerd uit.
Ik was van plan ze bij het oud metaal te gooien, maar Sonja had een ander idee. Ze wilde twee wat kaal ogende voortuintjes wat opfleuren met de stoeltjes. We hebben dat al eerder gedaan voor een buurtbewoner en ik moet zeggen : het staat een stuk gezelliger.
voor en na het schuren
Vanmorgen heb ik de armleuningen verwijderd, geschuurd en opnieuw een likje verf gegeven. Terwijl ze lagen te drogen, heb ik de stoelen met een borstel en een sopje schoongemaakt. Toen de hele mikmak droog was heb ik de armleuningen er weer opgeschroefd. Het zijn drie stoelen. Twee gaan in de ene tuin en een in een andere.
Al eerder hebben we in die tuintjes een bloembak /-pot geplaatst. Ook via via gekregen.