dinsdag 30 juni 2015

Handgrepen aan de Honda CBX

Om de CBX op de middenbok te krijgen pakte ik hem met mijn rechter hand bij het frame onder de buddy en de linker aan het stuur. Door op de steun aan de middenbok te gaan staan, floept ie er zo op. Op andere motorfietsen die ik in mijn bezit heb gehad heb ik speciaal daarvoor een handgreep gemaakt. Een simpel ding dat door zoonlief op grond van mijn wensen gelast is. Het is een grondplaatje waar een stukje pijp op gelast is. Daarvan heb ik er twee laten maken. De pijp is niet alleen rond (fijn voor de hand), maar ook hol. Ik gebruik hem namelijk ook om mijn beugelslot in op te hangen. Er zijn kleine sloten, zoals die voor op de remschijf, maar ik zet mijn helm ook vaak aan dat beugelslot vast.
De grondplaat heb ik met een paar flinke bouten aan het frame vastgezet. Zowel links als rechts heb ik hem gemonteerd. Uiteraard heb ik bij de montage gelet op de plaats waar ik de boorgaten heb aangebracht. Een sterk frame is veel belangrijker. Ik was bang dat het slot af en toe klem zou komen te zitten bij de voetsteun voor de passagier. Maar dat is tot op heden niet gebeurd.