donderdag 11 juni 2015

Mijn hond en ik -2-

Vanmiddag is Fenna naar de dierenarts geweest voor haar controle en de entingen. We dachten dat haar nagels te lang waren, maar dat is dus niet zo. "Als ik die ga knippen, snij ik in haar vlees", zei de behandelende arts. Uiteraard werd Fenna gewogen. Dit keer zonder mij op de weegschaal. Volgens de dierenarts is Fenna solo een kleine 1,5 kilo te zwaar. Hij ging daarbij af op haar buikje. Hij zal wel gelijk hebben hoor. Er zijn tabellen voor. Net als voor mensen. Fenna's dagelijkse eetwereld ziet er als volgt uit : 's morgens twee bruine boterhammen met leverpastei (droog brood vreet ze niet), rond koffietijd krijgt ze soms een pensstaafje of een gerookte kippenpoot en dan 's avonds haar brokken (hoeveelheid volgens de gewichtstabel).
Zo'n 6 dagen in de week is ze in de middag aan het rennen totdat ze vermoeid hijgend in het gras neerploft. Iets wat de arts ook wel kon zien. "Ze is wel goed in beweging", zei ie. Neemt niet weg dat Fenna dus iets te zwaar is. "Dus dat wordt slechts één bruine boterham 's morgens, meid!", zei de baas terwijl hij een hap uit het koekje bij de thee nam....