maandag 1 juni 2015

Persona non grata

Meneer Poetin heeft een lijstje met namen van politici gepubliceerd, die niet meer welkom zijn in Rusland. Onze premier Rutte riep terstond quasi verontwaardigd : "Da's niet eerlijk!" Ik weet niet of ie erbij huilde, maar dat zou ook zo maar gekund hebben.
Rutte c.s. zijn al een tijd niet bij de les. Ik bedoel : ik doe ook niet de deur open voor mensen die nare dingen over mij zeggen of schrijven. Logisch toch? Poetin doet gewoon, wat normaal is. Dat kan ik van ons land niet zeggen. Eerst met groot vertoon naar de winterspelen in Rusland en vervolgens balen dat Poetin toch gewoon zijn ding doet. Een wat naïeve houding van onze regering, die ook te zien is als het over haatpredikers en meer van dat soort zogenaamd lastige situaties gaat. We moeten gewoon net als meneer Poetin de rug rechten en een waslijst maken van ongewenste personen. Ik geef toe, dat wordt een enorme lijst. Maar dat zal veel ellende schelen.