donderdag 25 juni 2015

Geen hoge pet!

Ingezonden n.a.v. Nationale Politie

Geen hoge pet!

Citaat: ,,Eerlijk gezegd heb ik geen hoge pet op wat onze Hermandad" betreft".

,,Nou, nou Willem, draaf je niet een beetje door in dit stukje?". Ik zou haast denken dat je, gezien je verslaggeving tot in de details, (heel toevallig?) persoonlijk aanwezig was bij b.v. de gebeurtenis(en) in het citaat: ,,Hoe vaak zie ik niet dat iemand een aantal grove verkeersovertredingen maakt, na staande houden de verbalisant uitscheldt en beledigt. Vervolgens ziet zo'n iemand zijn overtredingen en wangedrag gehonoreerd met kwijtschelding van 4 van de 5 overtredingen!". 
Vooral dit laatste kan ik mij haast niet voorstellen want een agent leert waarschijnlijk het allereerst geen agressie uit te lokken, bij iemand die werd aangehouden, maar beheerst de zaken af te wikkelen zoals dat behoort te gaan. In TV-uitzendingen zie je weliswaar hoe netjes alles verloopt maar dit zijn natuurlijk de mooiste voorbeelden (en beelden) maar ik ben er van overtuigd dat het ook wel eens behoorlijk uit de bekende kl..... loopt en dat wordt natuurlijk niet getoond
De bewering, ,,Ze doen gewoon hun werk niet of niet goed", is van alle dag en van toepassing op menig persoon binnen allerlei beroepsgroepen. Dat zijn mensen die óf hun vak niet goed beheersen en/of zich niet verplicht voelen er iets moois, kwalitatiefs van te maken en er ook helemaal geen plezier aan beleven. Jammer, jammer, want wat is er mooier dan voldoening te hebben van je eigen inspanningen? En iedereen krijgt toch graag een compliment voor een mooi stukje werk of een dienstverlening? Of een agent ook 'smult' bij het uitschrijven van een flinke bon (dienstverlening?!) kan ik niet beoordelen maar het is gewoon zijn werk.
En immers "Wie niet horen wil moet maar voelen", toch?

Fan-tilator