donderdag 11 juni 2015

Hotter than my daughter

Gisteravond stond ie op RTL 4, waar Gordon probeerde moeders weer netjes in de kleren te krijgen. We hadden net gegeten. De beelden van zo'n programma schreeuwen bij mij  de antiperistaltische beweging acuut wakker. Also : zum Kotsen. Ik begrijp trouwens niet waarom die dochters van die dwaze, vaak ordinaire moeders zichzelf niet te vondeling leggen of laten adopteren. Als je moeder zo gekleed de woonkamer binnenkomt, zou je haar ook subiet aan de ketting kunnen leggen? Zo te zien hebben al die vrouwen een tik. Ze lijken in hun puberjaren te zijn blijven hangen. Arme kinderen. Zelf ben ik een keer door onze oudste zoon tot de orde geroepen. Ik was bezig met het schoon spuiten van het terras, toen ik hem uit (de basis-)school ging halen. Dus stond pa daar met zijn korte broek, t-shirt en laarzen aan. Foute boel! Ik heb hem nog jaren mij horen waarschuwen als ik hem ergens moest gaan ophalen : "Als je maar zonder laarzen komt, pa!"
Natuurlijk kwam de tijd, dat ik ook mijn shirt niet meer in mijn broek mocht stoppen en mijn witte tennissokken verbannen werden. Ik kreeg er sneakersokken voor terug.  Ze lijken veel op mutsen van smurfen. Mijn Jansen en Tilanus onderbroek moest vervangen worden door een boxershort van Björn Borg. Misschien heb ik daar die tennisballen tennisarm aan overgehouden.
Ik heb trouwens nooit mijn spijkerbroek met bretels tot onder mijn oksels gedragen. Daar let ik zelf wel op. Ik heb wel bretels. Die gebruik ik voor mijn leren motorbroek. Dat ding is lood zwaar en dan is zo'n bretels handig. Gewoon om mijn schouders, want ik weet hoe je die moet gebruiken. Dat is dus iets wat de hedendaagse jeugd niet weet. De jeugd weet trouwens ook niet meer de eigen broek ophouden. Dat kon ik al voordat ik een puber was.