vrijdag 24 juni 2022

Wie het weet,

dan maar zo naar buiten?
mag het zeggen. Vanmorgen hebben wij bezoek gehad van de politie. Naar aanleiding van de vierde(!) aanval van de mastiff op Fenna.
Na de tweede aanval (Fenna werd gebeten), heb ik de eigenaresse gezegd, dat ik bij een volgende keer een melding zou doen bij de politie. "Ja, dat begrijp ik", zei ze toen. Dat deed ik dus toen Fenna voor de 3e keer aangevallen werd. Mevrouw stond even later huilend voor de deur haar excuses aan te bieden. Ze beloofde mij dat de mastiff voortaan aangelijnd zou worden, als ze vanaf de voordeur naar de auto liep en terug. We hadden een rustig gesprek en aan het eind schudden we elkaar de hand. Wat denk je? Ze groette mij niet meer en de volgende dag liep haar hond weer los op straat. Dat gebeurde sindsdien weer geregeld. Gisteren werd Fenna weer aangevallen. Er was dus niets veranderd. De eigenaresse trekt zich niets aan van de incidenten. Ik weet niet hoe anderen er tegenaan kijken. Maar ik noem het asociaal gedrag met een groot risico op ongelukken. Er lopen hier ook kinderen die hondjes uitlaten.