dinsdag 7 juni 2022

Verloopsnoer zelf maken

Zoals gezegd is het 230 Volt verloopsnoer dat de bus aansluit op de paal van de camping (cee aansluiting) zoek. Toen ik vanmorgen voor de Seat op pad was, heb ik maar gelijk een contrastekker (voor aansluiting op het snoer van de kabelhaspel) en zo'n blauwe cee stekker gekocht. Bij elkaar €7,=. Thuis heb ik snoer genoeg, ook het zogenaamde apparatensnoer, voor zwaardere belasting.
Zo'n snoer maken of repareren vind ik een typisch campingklusje. Lekker ontspannen en in alle rust even prutsen. Maar ik heb geen soldeerbout in de bus. Zo erg is het ook weer niet met mij. Ik heb uiteraard de uiteinden van de draad na het strippen eerst van wat soldeervet voorzien.
Daarna heb ik de beide stekkers gemonteerd. De contrastekker is speciaal voor buiten, dus met een rubberen behuizing, waarvan de kabeldoorvoer ook goed dicht zit. Nou zal je zien dat ik straks die zoekgeraakte kabel alsnog tegenkom. Maar ach, een reserve is ook nooit weg. Huh?