vrijdag 17 juni 2022

Een anatomische les

Oké, het betreft schilderij noch mens, maar een apparaat. Ik heb de kapotte Senseo uiteen gehaald. Erg interessant om het inwendige in al zijn glorie eens te zien. Ik herkende de componenten boiler (leuk mini geval), het pompje en een printplaatje, dat voor mijn perceptie een systeem is.
Ik merkte ook dat een drukknopje op de printplaat
(rood omcirkeld) niet werkte; het knopje voor twee kopjes. Het was op de plaat gesoldeerd, dus lastig te repareren. Komt bij dat ik eerst zo'n schakelaartje zou moeten bestellen en dat er dan ook nog verzendkosten betaald moeten worden. En dan nog het losmaken van het oude en het solderen van het nieuwe schakelaartje. Ergo, €10
voor een goed apparaat is geen gekke deal.
Ik vond de bescherming van de bedrading en apparatuur nogal matig voor een apparaat, dat met water werkt. Maar ja, wie ben ik? Een leergierige voormalige kantoorpik. Ik heb alles keurig gescheiden, zodat het straks op de juiste afvalplek terechtkomt.