zondag 12 juni 2022

Lekker en Puntgaaf

Dat is (vertaald) de nieuwe naam die boven de Russische vestigingen van McDonalds komt. In het Russisch : Vkusno i Totchka. Ik ken geen Russisch, maar misschien klinkt het een beetje hetzelfde als McDonalds. Morgen gaan de eerste vestigingen na drie maanden sluiting weer open. Er waren in Rusland 200 vestigingen van McDonalds.
Nu Rusland verwacht tot eind dit jaar in conflict te zijn met Oekraïne, vraag ik me af welke maatregelen de EU nog in petto heeft. Voor ons. Want Rusland schijnt weinig last te hebben van de maatregelen. Dat land draait twee kranen dicht en heel Europa ligt op z'n gat. De EU blijft in eigen voet schieten met de maatregelen. Zelfmoord of masochisme? Hoe dan ook, we kunnen beter onze eigen politiek gaan voeren. Ik heb me laten vertellen, dat de inflatie veroorzaakt wordt doordat men de arme EU landen (zoals Spanje, Italië, Griekenland en Portugal) overeind wil houden. Een renteverhoging zou voor die landen een ramp zijn. Ergo, de overige landen mogen boeten voor de steuntrekkers.