donderdag 23 juni 2022

En dat is vier!

Op weg naar huis, na een fijne wandeling met Fenna, kwam ik tegen half negen halverwege een vrouw tegen. We groetten elkaar. Ze liep in dezelfde richting als wij zo'n meter of 5 voor ons. In een flauwe bocht, waar wij plegen over te steken om niet langs de woning van de mastiff te hoeven lopen, hoorde ik de vrouw roepen : "Hallo, hallo!" Nog geen seconde later doken twee grote loslopende honden op. De mastiff en een loge. Toen de mastiff Fenna zag rende ze de vrouw voorbij en wilde Fenna aanvallen. Ik liet de lijn vieren, zodat Fenna weg kon komen. Intussen gaf ik de mastiff en schop en schreeuwde : "Weg wezen!!" Gelukkig deed de andere hond (weer) niets meer dan druk aanwezig zijn. Het lukte me de mastiff bij Fenna weg te houden. Toen riep de eigenaresse de honden. Het is inmiddels de 4e keer dat Fenna door de loslopende mastiff aangevallen wordt. Er is daar al twee keer bezoek geweest van de politie, maar het resultaat is nihil. Er is dan weliswaar een hek om de voortuin geplaatst, maar de hond loopt nog geregeld los als ie vanuit de woning naar de auto gaat en/of andersom.
Toen ik de eigenaresse toebeet dat ze stront eigenwijs is, zei ze : "Mijn hond heeft jouw hond toch niet gebeten!" Logisch, want ik deelde een trap uit. Dit keer vond het incident dus niet plaats voor de woning maar twee huizen verderop. Dus het territorium excuus gaat dit keer niet op. Ik ga maar weer een melding doen. Maar nu met keiharde eisen.