zaterdag 11 juni 2022

Karma

 Zo terugkijkend heb ik gemerkt, dat mensen die het echt slecht met mij voorhadden later gestraft zijn. Ik bedoel dus niet vanwege een ruzie of zo. Maar achterbaks gedoe om mij bij voorbeeld te ontslaan of pootje te lichten, in plaats van gewoon de waarheid vertellen over de (stille) reorganisatie. Nee, met valse beschuldigingen werd ik de tent uitgewerkt.
Dat is me een aantal keren overkomen. Later hoorde ik dat de daders zelf gedurende hun verdere loopbaan ontslagen zijn. Weliswaar bij andere bedrijven, maar wel op staande voet. Van een van hen werd het tijdelijk dienstverband niet verlengd. Meneer was daar goed ziek van. Weet ie ook hoe dat voelt. De keren dat ik het nieuws hoorde, stond ik niet te dansen. Zo ben ik niet. Ik zag het gewoon als karma, wie zaait zal oogsten.