zondag 12 juni 2022

Is er nog leven na de bus?

We zitten in dubio. Drie jaar geleden had ik een plan bedacht om de onderkant van de carrosserie een flink te laten aanpakken. De bedoeling was om het plaatwerk weg te snijden / slijpen en dat te vervangen door nieuw. Ik wilde dat in Roemenië laten doen, tijdens een verblijf daar. Naar schatting zou de bus dan drie á vier dagen in een garage staan voor de 'renovatie'.
Helaas dook het coronavirus op. Dus dat feest ging niet door. En nu? Nu zijn het de brandstof prijzen die roe(s)t in het eten gooien. Maar intussen blijft de Italiaanse roestduivel zijn werk doen.
De bus is inmiddels 6 jaar in ons bezit. Omdat ie toch zonder problemen door de APK kwam, hebben we hem gehouden. We hebben onlangs ook gesproken over alternatieven. Zoals een vouwwagen, een tent, een caravan (lenen/huren) of een micro camper.
Vanmorgen zagen we een ouder echtpaar dat hier in een tent kampeert. Toen ze de boel opruimden om te vertrekken, kwamen wij tot de conclusie : het wordt geen tent. Wat een gedoe! Gek eigenlijk, want we hebben zo vrij lang met een tent gekampeerd. Een vouwwagen of caravan betekent ook weer stallingskosten. Resteert een micro camper, want een huisje huren is geen kamperen. Een micro camper is in feite een combi met een bed. Dat bed staat op kasten, waarin in lades alle overige spullen liggen, zoals keukengerei en bagage. Zo'n combi wordt met zijn achterste in een tent gereden, zodat je buiten de auto ook droog kunt zitten. Op zich een interessante oplossing. Zo'n combi past gemakkelijk op een parkeerplaats en is voor dagelijks gebruik ook geschikt. Het blijft dan wel een auto met een 'gewoon' kenteken. Dit is een voorbeeld van een micro camper. Ik ben er maar halverwege ingesprongen. We zouden zelf een andere tent willen :