zondag 26 juni 2022

Wakker geworden

Leuk hè? Nu de abortuswetgeving in Amerika teruggedraaid is, zie ik hier niemand op straat lopen met protestborden. Dat deed men ook niet toen het land andere landen, inclusief burgers, bombardeerde en beschoot.
Ook niet toen bleek dat tijdens de verhoren van verdachten, martelpraktijken werden toegepast die ook tot dodelijke slachtoffers hebben geleid. Amerika wil niets te maken hebben met het Internationaal Gerechtshof.
Mevrouw Femke Halsema is onder haar steen vandaan gekropen. Ze heeft geconstateerd, dat coffeeshops gelieerd zijn aan criminele organisaties. 't Is toch wat. Toen de coffeeshop in Lelystad geopend werd, zag ik daar een drom boeventronies staan wachten. Alsof iemand had geroepen : "Alle criminelen verzamelen!" Helaas heeft de politie toen niet haar slag geslagen.
In Noorwegen is een terreuraanslag gepleegd. Tegen homo's. Of tegen de Gay Pride die daar gehouden zou worden. De dader is een islamitische extremist. Een bekende van de politie, die daar als gevaarlijk te boek stond. Maar zoals gewoonlijk moeten er eerst doden vallen. Er moet eerst ook een hond of een mens door de mastiff tot bloedens toe toegetakeld worden, alvorens een muilkorfplicht opgelegd wordt, kreeg ik te horen. Met gevaarlijke kruispunten en/of wegen is dat ook het geval. Eerst doden, dan misschien maatregelen. Net zoals met het coronavirus. Maar ik dwaal wat af.
Zweden staat onder druk. Turkije eist dat Zweden de Koerden de rug toekeert. Zweden moet ook het wapenembargo tegen Turkije opheffen. Zo niet, dan zal Turkije Zweden niet toelaten tot de NAVO. In Zweden gaat men daarover vergaderen.... Een soort van koe(rd)handel. Want ach, wat is nou een Koerd? De (85.000)  Koerden in Zweden worden door voorstanders van het lidmaatschap al op straat lastiggevallen. Gaat Zweden straks ruim 30 Koerden (terroristen volgens Turkije)  uitleveren aan Turkije omdat Amerika dat wil? Of uit (ongegronde) angst voor Rusland? Dat over die kwestie overleg gepleegd wordt, vind ik al een beangstigend begin van een misdaad tegen de menselijkheid. Daar had de Zweedse regering een resoluut "over mijn lijk!" moeten laten horen. Ik proef nu iets van de bekende Zweedse naaimachine.