zaterdag 18 juni 2022

Gram Parsons - In my hour of darkness

Via The Byrds en The Flying Burrito Bros kwam ik in de jaren 60 in aanraking met Gram Parsons. Op zijn eerste solo lp GP (1973) zong Emmylou Harris weliswaar samen met Gram P., maar haar naam moest ik zoeken in de aanvullende info op de achterkant van de hoes! In latere persingen van de lp stond haar naam wel op de voorkant van de hoes vermeld (with Emmylou Harris). Vanwege het succes, denk ik. Toen ik na de komst van YouTube een aantal nummers van Parsons gepost had, kwam ik in contact met iemand die een biografie over de zanger/schrijver aan het schrijven was. Hij stuurde mij toen wat info, o.a. een foto van het huis van Gram die begin jaren 60 deel uitmaakte van The Shilo's. Helaas ben ik het contact verloren nadat mijn pc (letterlijk) naar de bliksem was gegaan. Dit nummer komt van zijn 2e lp (1974), Grievous Angel. Uiteraard met Emmylou, die samen met Gram het nummer en de muziek schreef. Linda Ronstadt zong trouwens ook mee.