dinsdag 12 januari 2021

Winterkamperen

In deze tijd van het jaar rook het bij ons thuis in de jaren 50 soms naar Kayu Putih olie. Ik vond het een lekker geurtje. Als dat zo was had iemand een koutje of griepje opgelopen. Mijn moeder kraste met een knoop of munt dat spul in de rug van mijn pa als ie wat grieperig was. Ik zag knalrode strepen verschijnen. Alsof pa net met de zweep klappen had gekregen. Maar hij was er blij mee, want hij kon gewoon naar zijn werk gaan.
Helaas zijn veel campings in de winterperiode gesloten. Niet allemaal, maar de meeste wel. Vandaag is het weer een zonnige dag. Ik krijg de kriebels van de zon, want wat is er nou leuker om met dit weer buiten te zijn? Overdag bedoel ik dan. Ook met dit weer kan je leuk fietsen. We hebben in de bus verwarming, dus koud hoeven we het niet te hebben. Desnoods zetten we de bustent op en plaatsen we daarin een (gas)kacheltje. Nog leuker zou het zijn als je een vuurkorf mag aansteken. Ik zou er geen moeite mee hebben om in deze periode ook met de bus op stap te gaan. Weg uit de comfortzone. Uiteraard niet 'off grid', want ik wil me wel fatsoenlijk kunnen wassen, naar het toilet gaan en over elektriciteit willen beschikken. Ik zou het geen probleem vinden, wanneer men in de wintermaanden het tarief wat opkrikt. Vanwege het hoger energieverbruik.