dinsdag 12 januari 2021

Tussen de regels

 "Luchtvaart nergens zo hard geraakt als in West-Europa" kopt het luchtvaartnieuws.
Ik lees : "De meeste vervuilers wonen in West-Europa."
"Vanwege de toeslagaffaire een motie van wantrouwen tegen dit kabinet indienen, is zinloos. De affaire is een gepasseerd station", zegt Mark Rutte.
Ik denk : "Die overval was vorige week, dus je bent te laat met straffen."
"Jammer dat men de sprekers Baudet en Kelder niet aanpakte" aldus een columnist.
Ik denk : "Jammer dat journalistiek zo diep gezonken is. Men zou ook ministers en linkse politici kritische vragen moeten stellen en/of te kijk moeten zetten."
"Niet-acute zorgmedewerkers kregen onbedoeld voorrang", zegt het nieuws.
Ik lees : "De Jonge heeft zijn zaakjes nog steeds niet voor elkaar."
"Wolven in beeld!", klinkt het enthousiast.
Ik hoor : "Dankzij de vele schapen doen de wolven het op de Veluwe goed. Totdat er te veel van zijn."
"Akwasie pakt journalist laptop af", hoor ik.
Ik denk  : "Akwasi laat zich weer van zijn zwarte donkere kant zien."
Het tv programma "De slechtste chauffeur van Nederland."
Ik denk : "Bepaalde examinatoren en rijscholen zijn onbetrouwbaar."
"De slimste mensen zijn in December geboren, linkshandig en zondagskinderen", schrijft een blaadje.
Ik lees : "Leuk, een artikeltje over mij!"😀