donderdag 21 januari 2021

Heerlijk zondigen

Wat is er nou leuker en/of lekkerder in het leven, dan te zondigen? Maar het mag niet! Ach, we mogen zoveel niet. Helemaal in deze periode. Die geeft juist nog meer druk om te zwichten voor zonden.
Vandaag heb ik gezondigd. Ik heb voor de lunch twee kroketten gefrituurd. Voor twee broodjes kroket. Man, man, man, wat waren die lekker! Dat is ook het mooie van zondigen. Ik doe het niet vaak, dus blijft het leuk en lekker. Stel ik zou het dagelijks doen, dan zou de lol er snel van af zijn. Net zoals zoveel andere zaken, zoals uiteten gaan of bowlen.
De eerste keer dat ik in een restaurant ging werken, zei de eigenaresse dat ik alles mocht eten! Maar na een dag of twee was ik het al zat en hield me maar een de reguliere tijden om iets te eten. En dan at ik meestal gewoon brood met beleg met soms een kommetje soep. 's Avonds at ik vaak gekookte aardappels of patat met groente. Als je de hele dag in een keuken staat, heb je minder trek.