maandag 18 januari 2021

De kou regeert

YP408 met geopende luiken
Niet eerder heb ik zoveel last gekend van de kou als nu. Niet omdat ik de hele dag loop te blauwbekken, maar de verveling slaat toe. Ik kan niet fijn buiten bezig zijn en in het schuurtje is het mij te koud. Komt bij dat veel winkels gesloten zijn en ik geen zin heb om iets eerst te gaan bestellen en het dan afhalen. 
Af en toe krijg ik een ingeving om wat te gaan knutselen. Een tijdje geleden heb ik een vliegtuigje gemaakt. Ik zat onlangs te denken aan het voertuig, waarin de gevechtsgroep waarvan ik deel uitmaakte rondreed tijdens mijn militaire dienst periode, de YP408. Qua concept lijkt het mij niet zo lastig. De acht wielen zullen niet zo'n probleem zijn. De luiken hoeven wat mij betreft niet eens open kunnen, anders moet ik ook een holle bak maken. Gewoon alles massief is het eenvoudigst.
Maar zelfs daar heb ik geen zin in. Dus heb ik maar een bouwpakketje besteld. Dat hoef ik niet ergens af te halen. Het komt thuis met de post.