donderdag 21 januari 2021

Avondklok en verklaring

Zorro
Zoals je weet is Fenna een angsthaas. Vooral in het donker. Daarom ga ik als begeleider mee als ze 's avonds uitgelaten wordt. Vanwege de Avondklok vraag ik me af of ik straks om die reden een verklaring bij me moet hebben. En wat moet ik daarop invullen? Is het vanwege een Angsthaas of een Bodyguard? Ik vraag me ook af of ik straks ook aangesproken word en/of een bekeuring krijg ondanks zo'n verklaring en de aanwezigheid van Fenna. Ik bedoel, veel mensen zonder mondkapje en met een uitzonderingsverklaring worden desondanks onheus bejegend door handhavers. Er zijn er die zelfs klappen hebben gekregen. Als het zover zou komen met mij, dan heb ik aan die bange Friese teef echt helemaal niets. Had ik Zorro nog maar. Met hem liepen mensen met een grote boog om me heen.