doe mij maar zo'n bitterbal |
Helaas zie ik voor de opening van haar tweede restaurant precies hetzelfde gebeuren. Slechte planningen, onduidelijkheid bij medewerkers, matige communicatie en meer onnodige situaties die een efficiënter en effectiever verloop in de weg staan. En dus veel stress en dispuut opleveren. Zonde van de tijd en energie van alle betrokkenen. In India is geregeld uitval van de energievoorziening. Daar heeft haar eerste restaurant ook onder te lijden. Maar een aggregaat inzetten, daar is nog niet aan gedacht. Kortom, niets geleerd van de eerste implementatie. Zelf zegt ze daarover : "Het gaat net zo erg als met het eerste restaurant. Ik kan er niet aan wennen."
Rijst bij mij de vraag : "Waarom doen mensen zo?" Ik vond mijn Italiaanse collega's ook zo chaotisch doen. Toen ik nog projecten deed had ik me voorgenomen, dat wakker liggen van mijn werk en/of hobby een reden voor mij zou zijn me de volgende dag ziek te melden. Om tot bezinning te komen. Maar ik heb me nooit om zo'n reden ziekgemeld. Ik vind zo'n chaotische aanpak een regelrechte aanslag op mijn gezondheid en die van de direct betrokkenen.