woensdag 6 januari 2021

Contactslot, oeps!

Vanmiddag heb ik de kapjes rond het stuur verwijderd. Afgaande op de bevestigingsbouten van het nieuwe slot, dacht ik even twee bouten te moeten losdraaien. Daarmee zou ik het oude slot zo kunnen verwijderen.
Maar tot mijn verbazing hadden de bouten in het oude slot geen koppen meer. De bovenkanten lagen verzonken in de gaten. Dusdanig, dat ik er moeilijk bij kan komen vanwege de zeer beperkte werkruimte. Dus uitboren kan niet. Toen ik het nieuwe slot eens goed bekeek en een bout eruit draaide, zag ik plots de reden van de koploze bouten in de oude; ze waren ter afsluiting van de bevestiging eraf gedraaid. Uit beveiliging, denk ik. Helaas zijn de sloten niet bepaald van een A kwaliteit en zullen ze een keer vervangen moeten worden. Zoals ik het nu gezien heb, zal ik de klembeugel met een
breekpunt van de kop
slijpschijf moeten losmaken. Voor een zaag is ook geen ruimte. Ik moet met een reeds gebruikte schijf (is kleiner van diameter) de beugel zien door te slijpen.
Vooraf moet ik ook de nodige maatregelen treffen om de vonkenregen op te vangen. Jeetje, wat een gedoe. Aan de andere kant heb ik geen last van een geprogrammeerde sleutel en meer van die ongein. Dus dat scheelt dan weer. Morgen maar naar de loods toe.