vrijdag 24 januari 2020

'We gaan niet profileren'

Dat zei de burgemeester van Amsterdam, mevrouw Halsema. Het ging dit keer over het kaalplukken van criminelen. Halsema vindt het profileren. Ach ja, ze draait de boel gemakshalve om. Criminelen met een kleurtje krijgen carte blanche, want anders is het etnisch profileren, racisme. Gelukkig gaat ze niet over het gevangeniswezen. Daar is 70% van de criminelen gekleurd. Volgens de denkwijze van mevrouw Halsema is dat discriminatie en zal ze al die criminelen subiet vrijlaten en een schadevergoeding geven.
Mocht ik, als gekleurde, ooit aangehouden worden vanwege een vergrijp, dan ben ik gewoon de klos. En mocht dat in Amsterdam gebeuren, mevrouw Halsema, dan sta ik erop dat de politie mij net als blanken behandeld, want ik wil niet gediscrimineerd worden.